Genus vs Samhällsförändringar vs Politiska ideologier

Håller på att krevera över att jag inte kan bestämma mig för vad jag ska välja att skriva om. Nationalism är i alla fall helt uteslutet (bli inte förvånade om det slutar med att jag skriver om det..). Jag var helsäker på att Genus var rätt grej för mig! Men så funderade jag lite och kom fram till att det kunder vara ganska intressant att skriva om hur Sverige gick från jordbrukssamhälle till "ett begynnande industrisamhälle".. Men nu, efter att jag sovit ett slag på en bok (boken låg på min kudde och jag fattar allvarligt talat inte varför jag inte tog bort den.), känns det som att Politiska ideologier är en rätt bra grej trots allt. Nu tar jag det, och så får det bära eller brista!

Hm, såg konstiga movements borta vid mina grannar. Vid en närmare titt såg jag att det var grannfrun (HAHA) som låg där och gjorde sneda situps efter sin springrunda, samtidigt som en av pojkarna hoppade runt. Nu håller han dock på att ta av henne skon och hon har bytt till att göra raka situps. Tror jag ska sluta kolla nu, det börjar se lite perverst ut... Och på tal om perverst har min lillesyrra färgat håret rött. Shit pommes, kvinnan har ju fan färgat håret fler gånger än mig och jag är typ dubbelt så gammal.

Läste förresten att man förr i tiden fösökte försvara sina åsikter om att kvinnor skulle vara snälla, prydliga och oskuldsfulla, medans männen kunde hålla på och pilla lite vart det än behagade (förutom på en annan man, för det hade gud sagt att det var strängt förbjudet), med att påstå att männen hade större sexuell drift än kvinnor. De ifrågasatte till och med om kvinnor ens hade någon. Hee hee hee... Ja-a, det där är ju diskutabelt. Något annat lite småkomiskt var att de ett bra tag inte trodde att kvinnorna hade något att göra med "skapandet av en ny individ", utan att hon bara var en slags behållare för det mannen "planterade" i henne. Haha, då hade man ju bara kunnat spruta lite i en burk, och vips - där har vi ett helt tjog med ungar! Bingo!

Nej nu äre time för att vara serious, och det är lika roligt som det är sant att Aida, Fredrika och Elina ÄLSKAR mig!

POLITISKA IDEOLOGIER, HERE I COME!


Kommentarer
Postat av: ROLF S

Du är en mycket begåvad bloggare.!

2009-04-23 @ 16:30:10
URL: http://badboyisback.blogg.se/
Postat av: Jess

Det är inte det enda jag är bra på...

2009-04-23 @ 20:42:13
Postat av: ROLF S

ahha jag vet nog........ host "älgjakten" host

2009-04-23 @ 22:01:58
URL: http://badboyisback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0