Securitas - bra jobbat Jessyboy!

Visste redan när jag klev upp att detta skulle bli en seg dag (det norra ögat, ni vet). Kan det bli annat när man går upp kvart över sex efter att ha sovit 5 ynka timmar? Var ju hos Prins Koopa igår i ett försök att roa mig lite. Det var faktiskt nice. När "take my breath away" sattes på - och jag hörde jossans varnande ord inom mig - bestämde jag mig dock för att gå. Klockan var väl en halv tolv - tolv, så det kändes rätt lagom.

När jag står och tar på mig skorna knackar det hårt på dörren, varav en man i trettioårsåldern öppnar och kliver halvt in.
Man: "Bor Mats här!?"
Jag: "Mats???"
M: "Jaa, Mördarn!"
J: "Mördarn!? Har han dödat någon!?!"
M: "Näej. Men han bor inte här?"
J: "Nej, det bor ingen MördarMats här. Han heter Rasmus.."
M: "Okej!" Sen stängde han igen dörren och fortsatte antagligen jakten på MördarMats... Vem var denne mystiske man? Vad ville han Mats? Och varför kallas han för mördaren?
Ja, mest synd är det ju om Rasmus som uppenbarligen bor i samma trappuppgång som en psykopat! Eller ja, så jävla synd är det väl inte om honom. Har han tur kanske han hinner bli vräkt innan han blir dödad..

Hm, det var en rätt trevlig tillställning igår trots allt :D Istället för lekar som "jag har aldrig" körde dom "leta löken" (som senare kom att bli "kasta löken" = hela rummet luktade lök.), vilken verkade jätteroligt. Synd bara att jag var upptagen i ett väldigt djupt samtal just då.. Attans alltså!

Okey, nu till idag. Vilket jag tidigare nämnt fick stackars jag då stiga upp vid sextiden (och på tal om att stiga upp så MÅSTE jag byta ringsignal. Varje morgon när jag vaknar tänker jag samma sak "Jag hatar denna jävla signalen, idag ska jag fan byta!" Gör jag det? Nej! Ah, jag har så oroligt stora problem!!! Snälla nån, hjälp mig!) och bege mig ut i det mindre tropiska vädret mot Coop. Första timmen gick bra. Mycket bra. Sen gick det utför..

En från restaurangen kom och skulle in, men istället för att trycka på insläppningsknappen råkade jag trycka på ÖVERFALLSKNAPPEN! JA! Och jag undrade varför det inte hände något, och tryckte några gånger. Sen gick jag och öppnade dörren själv. Testade knappen lite igen, men fortfarande funkade "dörröppnaren" inte. Jag vet inte varför, men på något sätt fick jag för mig att kolla på knappen. Då ser jag till min förskräckelse att det står "securitas" på den, och inser mitt misstag... Tror inte att jag behöver berätta vad som hände sen.. Usch! Så himla klantigt och pisamt! Men det var faktiskt ingen som talat om för mig att den befann sig där, så hur skulle jag kunna vetat det? Var helt skärrad efteråt. Alltså, det var ju ingen stor grej, men ändå.. Jag var nog lite halvt borta där ett tag..

På vägen hem ropade en tant på mig när jag cyklade förbi..
Tant: "Ursäkta att jag stör lilla damen (Allvarligt, ingen har någonsin kallat mig lilla damen, och hon var inte ens ironisk!), men har du en klocka på dig?)
Jag: "Jaa, den är snart halv 5..."
T: "Jahaja, det var snällt av dig"
Jag gör ett försök till att cykla iväg...
T: "Vad kallt det är"
J: "Va (kommer på att det är en tant och ändrar mig fort), ursäkta vad sa du?"
T: "Jo, jag sa vad kallt det är."
J: "Ja, det var ju varmare igår, men det är ju inte snö i alla fall."
T: "Nej. Nej, det är sant.."
Jag gör ytterligare ett försök till att cykla iväg..
T: "Jaha, Glad Påsk på dig då!"
J "Jaa, Glad Påsk på dig med!"
T: "Nej, det tror jag inte!"
J:(aningens förvånad..) "Naheee..?"
T: "Har så ont i knälederna förstår du.."
J: "Jaha, ja det var ju tråkigt.. Hoppas du blir bättre då då.."
T: "Jaaa... Mamma bodde ju här borta innan, men hon är död nu. Det är jobbigt, man försöker glömma men det går inte.."

Sure, det var rätt komiskt, men om man tänker efter är det rätt sorgligt. Stackars, ensamma tant..

Jaja, nu ska jag ut och mata ankorna med Oscar :D Mysipysi I say! Hans hund ska också med! Jag undrar om dom tar med den ihålga deep-throat-delfinen också..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0