Volvo Skövde dansförening

Yesbox, där är jag numera stolt(?) medlem! Jag, och min kära moder. Vi har till och med fått ett schnyggt medlemskort, det ni! Jamenvisst, grattis till oss ;D

Självklart var jag den yngsta av alla. Sen var dom som var närmast min ålder säkert 25-30. Jag kände mig helt åhnej. Jag sa till mamma att detta var sånt som man höll på med på 80- och 90talen, och att vi höll på med aktiviteter som inte ens existerar längre. Lokalen gjorde ju inte det hela mycket bättre; fullt med parkett på väggarna och konstigt golv. Luften var liksom fylld av en pinsam stämning. Jag kände mig rätt malplacerad.

Ledaren var en helt vanlig laila och hette säkert Lena eller möjligen Barbro. Hon sa inte så mycket till mig, inte ens när jag ville ha hjälp (smart som jag är listade jag ut hur man skulle göra ändå, ha!). Hon lovade att vi skulle börja från basic, så där gick vi runt, runt, runt i takt till musiken. Självfallet i en söt liten ring där vi höll varann i händerna. Sweet! Den pinsamma stämingen hängde i ett tag, men som allt annat försvann den efter ett tag. Dansade med en hel del, somliga bra, andra totala stolpskott. Vilken nivå jag själv ligger på vågar jag inte säga.. Tyckte faktiskt att jag hade rätt bra kläm på det hela alltså. Mitt största problem är att bli förd. Jag vill föra, leda, bestämma! Det är faktiskt rätt löjligt att inte tjejerna får bestämma lite.. Vissa fattar ju för fan inte hur man gör, då är det ju inte så konstigt om man vill ge en hjälpande hand. Men nej, det var tydligen strängt förbjudet.

Haha, hade ju ett fint samtal med Häxan på Markgatan igår :D Kunde inte hålla mig från att ringa, haha! Dock verkade hon inte tycka det var lika kul att prata med mig som jag tyckte att det var att prata med henne.. Konstigt, jag som är så älskvärd.

Damn, vad trött jag blev helt plötsligt! Och jag måste packa upp med.. Meen det är nog inte mer bråttom än att det kan vänta tills imorron ;) Och då är jag själv med, tack gode gud för det!

Bye

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahah buggkurs ! ;D Mobbad :P

2009-02-13 @ 18:45:42
Postat av: SANNA!

Det var jag som skrev det, glömde namnet ;)

2009-02-14 @ 11:11:49
Postat av: Anonym

Ja för du är ju så jävla cool!

2009-02-14 @ 11:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0